UNIT TRUST TERBAIK...Contact Kami SEGERA 0134555888

Cara Jika Nak Mula Melabur Unit Trust - Newbie

Cara Jika Nak Mula Melabur Unit Trust 

Jika anda telah mengkaji dan berminat nak tambah portfolio atau pilihan pelaburan masa depan anda selain ASB, tabung haji, hartanah, saham dan lain-lain, TAHNIAH jika anda telah memilih untuk melabur dalam Unit Trust. 

* Penting untuk faham Unit Trust bukan pelaburan SATU MALAM atau lepas 3 bulan nak keluar duit. Pelaburan Unit Trust adalah berjenis SEDERHANA dan PANJANG, jadi jika anda ingin dapat hasil maksimum, anda perlu melabur sekurang-kurangnya 3 Tahun (Dinasihatkan 5 Tahun). Jika tak faham KENAPA, tolong STUDY dulu...sama macam melabur ASB, kenapa kene tunggu akhir tahun (ada Dividen+Bonus)..kalau Orang tak faham, memang dah susah nak ajar sebab belum berilmu. Boleh baca website saya atau mana-mana sumber untuk tambah pemahaman anda tentang Unit Trust. Google la dulu bro...

* Bila nak melabur, kita hanya akan pilih satu Dana Terbaik Sahaja. Kita pilih prestasi terbaik. Saya tunjukkan cara pilih dan cara lihat prestasi dana. Kita rentas semua jenis dana untuk kesahihan. Biar puas hati. Nak tau Ranking Dana Terbaik <KLIK SINI>.

* Satu MALAYSIA boleh berurusan dengan SAYA! easy! Unit Trust cara operasinya ialah ONLINE, tak semestinya berurusan dengan ejen berdekatan. Nanti saya ajarkan.. 
cara melabur unit trust malaysia
senangnya melabur unit trust unit amanah Malaysia terbaik

3 Langkah Mudah untuk Mula Melabur: 

1- Pilih Rancangan pelaburan 5 Tahun atau 10 Tahun..(Saya Recommend 5 Tahun)...jika lebih lama dari 10 tahun boleh, tapi lebih jarang orang buat tapi tak ada masalah..lagi besar UNTUNG.
2-Isi borang dengan saya. Saya Perunding Unit Amanah Berlesen (No FIMM = 031-0-29456). Semak, KLIK <SINI> (masukkan FIMM No. sahaja, abaikan Nama Penuh dan IC No.). Pastikan anda berurusan dengan Perunding Unit Amanah Berlesen sahaja.

3- Buat Bayaran:

i) Jika Pelabur Cash:
Isi borang sahaja + Modal Pokok Minimum RM1000 (buat CEK/Bank Draft atas nama= CIMB Principat for Nama Anda. Contoh: CIMB Principal for Mohd Azim bin Razak) dan Isi Borang SI/Auto Debit akaun simpanan untuk pelaburan bulanan konsisten (minimum RM200/bulan). 

ii) Jika Pelabur Tanpa Modal (Guna KWSP):
Isi borang sahaja dan buat keluaran dan lepas keluar, buat CEK. Senang kan? Details klik <SINI>


* Ada orang bertanya saya, betul ke lagi baik melabur tak guna Ejen? = Jawapan saya mudah, orang yang urus sendiri biasa akan melihat naik turun tiap-tiap hari maksimum selama 2 minggu...lepas tu, dah bz dah, tengok jarang jarang! Mana boleh macam tu. Baik tak payah melabur kalau letak duit dan tido kan? Rasa macam skim cepat kaya plak hahaha.
* Disember 2014 Ekonomi Malaysia jatuh (minyak jatuh harga, ekonomi down, matawang jatuh teruk), Ini termasuk juga Saham Unit Trust (semua jenis saham jatuh). Masa tu apa tindakan sepatutnya anda ambil? Ramai orang tak perasan sebab tak monitor Unit Trust setiap hari. Itulah kelemahan urus sendiri Unit Trust. Sekadar tengok dan kadang kadang tak perasan langsung.
* Jika anda percaya saya, saya akan monitor dan ikuti perkembangan Unit Trust anda bersama sama anda. Setiap perubahan besar, saya akan maklumkan anda untuk kita sama sama buat strategi seterusnya. Terbaikkkk....
* Paling penting ialah kita sentiasa ikuti perkembangan Unit Trust kita..Insha Allah saya akan sentiasa update.

* Kita melabur guna ILMU dan TEKNOLOGI bukan ikut ikutan. Siapa saya? <KLIK SINI>





Serius nak mula melabur Unit Trust? Contact Saya SEGERA! Klik Whatsapp Link=  <<DIRECT WHATSAPP>>

Untuk Lebih Tips Terkini, Sila LIKE Page FB Saya https://www.facebook.com/unittrustcimb









Link Pelaburan Lain Jika Anda Berminat:
        
ü          Pelaburan ASB Terbaik
ü          Pelaburan Unit Trust Terbaik