UNIT TRUST TERBAIK...Contact Kami SEGERA 0134555888

Rahsia Teknik Untuk Melabur Unit Trust Tanpa Modal

Untungnya Melabur Unit Trust Tanpa Modal

Apa maksudnya melabur Unit Trust tanpa modal? Takkan nak pakai sembang kosong je hahaha. Sebenarnya ini adalah teknik yang ramai tak guna atau ambil kesempatan (RUGI sesangat!). Saya rasa ini satu kerugian Bagi PEKERJA SEKTOR SWASTA kerana teknik ini tidak melibatkan KOMITMEN BULANAN dan tiada komitmen dalam SLIP GAJI.

Rahsia teknik buat untung dengan unit trust islamik terbaik malaysia
Rahsia teknik buat untung dengan unit trust islamik terbaik malaysia


Cara yang saya maksudkan ialah mengeluarkan sedikit simpanan dalam Akaun 1 KWSP atau EPF anda, dan dilaburkan. Ramai orang buat (yang TAHU lah)...kadang-kadang info tak sampai.

Mungkin ada yang berasa ini tindakan tak bijak kerana meletakkan risiko ke dalam tabung KWSP untuk pencen anda nanti...TUNGGU............
KERAJAAN takkan cadangkan cara ini kepada ORANG RAMAI, jika ianya berisiko tinggi! KERAJAAN benarkan Akaun 1 dikeluarkan untuk pelaburan ke dalam DANA TERPILIH OLEH KERAJAAN sahaja! Maksudnya, DANA PASTI UNTUNG SAHAJA!!!!

Semua orang TAHU bahawa Akaun2 kwsp ni banyak yang dah kering kontang...kenapa? Sebab ianya dikeluarkan atas pelbagai sebab contohnya beli rumah, bayar rumah, beli komputer, sambung belajar, sakit dan lain lain. Menjelang anda pencen umur 55 tahun nanti, ada la sikit....nak pegi Haji pun tak lepas kan?

Sebab tu, hari ni saya nak kongsikan TEKNIK MELABUR UNIT TRUST TANPA MODAL yang sangat bijak ni. Ini bukan gurauan dan main-main sebab untungnya antara TERBESAR..purata 10%-15% dan sememangnya boleh pergi lebih jauh dari 15% (Bukti Rujuk <SINI>).

Melabur secara guna KWSP ni agak leceh isi borang setiap 3 bulan..tapi SAYA akan sentiasa ada UNTUK ANDA :)

* Saya TAK GEMAR melabur setiap 3 bulan. Saya suka melabur yang untung berganda sahaja. Customer customer saya, saya akan KONGSIKAN TIPSnya hihihi.

  * PENTING ! Syarat Kelayakan...pastikan Duit Dalam KWSP anda melebihi nilai dalam jadual (jadual simpanan asas kwsp berkuatkuasa 2014) mengikut UMUR...di bawah:


6 langkah-langkah untuk memulakan pelaburan unit trust melalui Tanpa Modal atau melalui KWSP

Gandakan KWSP anda menggunakan Teknik Pelaburan Unit Trust
Gandakan KWSP anda menggunakan Teknik Pelaburan Unit Trust

1) Saya akan berikan penerangan berkenaan pelaburan unit trust. Dana mana nak pilih, dana islamik? dana konvensional? (Saya uruskan Islamik sahaja ye. Harap maklum.

2) Anda perlu dapatkan nombor akaun KWSP anda.
- Boleh telefon dan tanya kepada Khidmat Pelanggan KWSP 03-89226000 ATAU
- Pergi ke Pejabat KWSP dan check berapa jumlah simpanan anda dalam akaun 1. Senang saja, masukkan IC anda dalam kiosk yang disediakan, selepas pengesahan cap jari, anda boleh check dan print-out status akaun anda serta merta ATAU
- Kalau ada internet dan anda telah mendaftar perkhidmatan online KWSP, lagi senang, log-in di http://www.kwsp.gov.my/ dan anda boleh check status akaun anda. Klik <SINI> untuk link cepat.

3) Untuk mengetahui jumlah yang boleh dikeluarkan untuk pelaburan Unit Trust, anda boleh menggunakan kalkulator di web KWSP <KLIK SINI> untuk mendapatkan anggaran jumlah simpanan anda yang boleh dikeluarkan dari simpanan KWSP anda untuk tujuan pelaburan. Ianya adalah 20% daripada baki asas jumlah akaun 1. Kalau nak kira sendiri, cara kira saya tunjukkan di bawah.

jadual simpanan asas kwsp
Jadual Simpanan Asas Kwsp

 Contoh Cara Kira Berapa Boleh Keluar Untuk Pelaburan Unit Trust:


Umur Pelabur (anda la..) = 35 Tahun
Duit dalam akaun 1 KWSP (check sendiri dengan KWSP anda) = RM78,000.00
Simpanan Asas Umur 35 Tahun = RM50000 (check kat jadual atas)
Maka;


= (RM78,000 - RM50,000 ) X 30%
= RM28000 X 0.3
= RM8400


Maka, anda layak guna Melabur Unit Trust TANPA MODAL ini sebanyak RM8400.

4) Setelah anda pastikan kelayakan pengeluaran anda dan jumlah yang boleh dikeluarkan, fotokopi IC anda di atas kertas putih size A4. Jangan SCAN ye. Snap handphone pun tak boleh. Wajib Standard MESIN FOTOSTAT!!! Fotostat dengan kemas dan tidak boleh berwarna. Mesti hitam putih sahaja. KWSP sangat strict! Salah sikit, REJECT...

Cara Palang IC Mykad untuk Pelaburan KWSP dengan betul:

cara palang IC mykad dengan betul kwsp
cara palang IC mykad dengan betul kwsp





5) Langkah seterusnya, anda boleh set appointment untuk berjumpa saya. Tapi kalau jauh dan tak sempat (maklumlah satu Malaysia nak cover hihihi), NO PROBLEM...saya boleh poskan borang. Dah ramai yang saya URUSKAN...semua puas hati. Anda boleh whatsapp saya anytime ye. Servis terbaik...
* Setiap 4 bulan, anda akan dapat penyata pelaburan dari CIMB ke alamat surat menyurat anda. Jika anda nak tahu status semasa, boleh whatsapp saya anytime. Nanti saya tolong checkkan dalam sistem Unit Trust saya.

- Whatsapp saya FairuzRamli 0134555888 , Nama Penuh + Alamat Pos. Saya akan tandakan bahagian nak isi, sign dan cap jari. Senang sahaja...
* Pastikan alamat anda ade orang yang boleh ambil pos laju ye. Saya nasihatkan guna alamat pejabat. Confirm ada orang ambil.

6) Ini part PALING PENTING. Apabila anda telah memulangkan borang kepada saya. Saya akan memulakan proses MONITOR dan TIMING. Setiap hari saya akan monitor harga NAV. Dan apabila sampai masa dan ketika yang BETUL dan TERBAIK, saya akan whatsapp anda yang saya akan submit borang pelaburan Unit Trust secara KWSP anda keesokan hari! Inilah yang dinamakan TIMING. Inilah yang membezakan Untung dan Untung Maksimum ye. Proses timing harga terbaik mungkin mengambil masa 2 minggu ke 3 bulan. Insha Allah kita berusaha sebaik mungkin. Saya tak dapat nak janjikan harga rendah, tapi sekurang kurangnya, kita masuk pada masa harga terendah yang boleh pada kesempatan dan timing masa tersebut.

Unit Trust CWA
Unit Trust CWA Timing Mesti Betul





Beberapa tips dan peringatan untuk memudahkan urusan anda. Perlu ingat, KWSP sangat Strict dan mudah reject. Saya nak permudahkan urusan anda.

(a) Pastikan fotokopi IC anda jelas. Boleh dibaca. Tidak overlap antara muka depan dan muka belakang IC anda. Tidak terputus, imej IC anda tidak diletakkan terlalu ketepi kertas A4 hingga terputus imejnya. Warna fotocopy hitam putih sahaja, fotostat berwarna TIDAK BOLEH!.
(b) Isi borang dengan ballpen hitam sahaja. Lain color tak boleh.
(c) Cap jari (ibu jari kiri dan kanan) mesti jelas. Sekali TEKAN. Jangan TENYEH kanan kiri atas bawah. Jangan gelap sangat dan jangan kabur sangat. Jangan terlebih daripada kotak.
(d) Sila bulatkan amaun pengeluaran KWSP anda. Contohnya RM2593.80, lebih baik dijadikan RM2590.00 (bulatkan ke amaun yang rendah). Ini akan memudahkan kakitangan KWSP memproses permohonan anda.
(e) Borang KWSP mesti ditulis satu satu bulat bulat, tak boleh tulisan sambung. Dicadangkan biarkan kosong, saya TOLONG ISIKAN untuk tuan tuan dan puan puan. Tuan tuan puan puan hanya turunkan CAP JARI tangan kanan dan kiri sahaja.
(f) Kalau belum lagi daftar perkhidmatan online KWSP, digalakkan daftar bila ke pejabat KWSP. Nanti 3 bulan akan datang bila anda boleh keluarkan lagi wang KWSP untuk pelaburan, check kat online je lah amaun akaun KWSP anda.


     

  • Pelaburan tidak menggunakan wang tunai.
  • Hanya 20% dari Baki Asas di akaun 1 KWSP.
  • Pelaburan diluluskan oleh SC dan MOF.





Kalkulator untuk semak kelayakan
boleh klik < SINI >

 

 

 

  TIPS PENTING:

* Dana yang anda labur yang paling PENTING!
* Jangan tersalah PILIH !
* Saya boleh bantu anda...* Kita melabur guna ILMU dan TEKNOLOGI bukan ikut ikutan. Siapa saya? <KLIK SINI>


  OK SAYA LAYAK, MACAM MANA NAK MULA?




* Saya akan pos anda borang
* Saya tandakan bahagian nak isi, sign dan cap jari (thumb print disediakan)

* Pos semula kepada saya beserta dengan Salinan IC 2 keping (sampul pos ekspress pun telah disediakan, tak perlu bayar. Just drop di mana-mana peti pos ekspress terdekat)
* Saya akan TIMING pelaburan anda. Kita maksimumkan sebaik mungkin. Saya serius melabur, harap anda juga begitu.
* Saya proses dan penyata Pelaburan daripada CIMB akan sampai ke alamat surat menyurat anda.


Serius nak mula melabur Unit Trust? Contact Saya SEGERA! Klik Whatsapp Link=  <<DIRECT WHATSAPP>>

Untuk Lebih Tips Terkini, Sila LIKE Page FB Saya https://www.facebook.com/unittrustcimb








SPONSORED