UNIT TRUST TERBAIK...Contact Kami SEGERA 0134555888

Strategi Teknik Pelaburan Unit Trust

Strategi dan Teknik Berkesan untuk Pelaburan Unit Trust Terbaik

Melaburlah Unit Trust dengan Strategi: Kalau ejen takde strategi..jgn melabur, takut lambat/rendah untung!!!

Seperti yang kita semua faham, saham ada naik ada turun...jadi jangan melabur Unit Trust sekadar ikut-ikutan....BIG NOOOO......

Ada agen yang kurang mahir jadi mereka hanya mencadangkan pelaburan berdasarkan REKOD LEPAS.....BIG NOOOO........

Ada juga yang mencadangkan Teknik Dollar Cost Averaging (DCA). DCA adalah kaedah pelaburan dengan melabur satu amaun tetap ke dalam instrumen pelaburan (saham, unit trust) dalam satu jangkamasa yang ditetapkan tanpa mengira harga semasa instrumen pelaburan tersebut.

Melalui DCA, lebih banyak unit akan dibeli ketika harga instrumen pelaburan rendah dan semakin sedikit akan dibeli ketika harga instrumen pelaburan naik. Dengan itu, harga purata keseluruhan unit yang dibeli adalah lebih rendah berbanding kalau dibeli pada satu masa dengan jumlah pelaburan yang sama.

DCA mengurangkan risiko kerana jumlah yang dilaburkan adalah kecil setiap bulan dan sekalipun harga unit jatuh pada bulan hadapan, pelabur masih lagi mempunyai dana dan dapat mengurangkan harga purata unit pelaburan yang dipegangnya.

Teknik ini BAGUS tapi bukan yang TERBAIK.....masih perlu gabung dengan beberapa teknik lain....

Contoh terbaik adalah baru-baru ini berlaku kejatuhan ekonomi Malaysia pada Disember 2014 (harga minyak jatuh, nilai matawang ringgit jatuh, harga minyak kelapa sawit jatuh, semua saham di Malaysia termasuk Unit Trust...semuanya jatuh!). Soalannya, adakah kita patut biarkan DCA berjalan seperti biasa apabila saham jatuh menjunam TERUK seperti Disember 2014 baru-baru ni?

Jawapannya, tentulah TIDAK sama sekali. Jatuh dengan begitu banyak akan menyebabkan purata DCA jadi tak seimbang, melainkan ada kenaikan yang TERSANGAT SANGAT SANGAT TINGGI untuk seimbangkan kejatuhan pada bulan Disember 2014 tersebut. 

Jika anda melabur dengan saya...antara lagi Teknik yang akan diamalkan selain DCA:

Beli pada harga terendah:

1 - Bila baru launching - biasanya dijual pada harga asal unit saham (harga permulaan) dan diikuti dengan diskaun yuran service sebanyak 1% - 2%.
2 - Selepas declaration agihan dividen / tambahan bonus unit - harga unit saham akan jatuh sedikit selepas pertambahan bilangan unit saham.
3 - Bila ekonomi menurun seperti pada tahun 2005 dan 2006. Bila market down lah anda patut beli atau tambah unit trust anda, kerana anda dapat memiliki lebih banyak unit saham pada harga yang lebih rendah. Market down bermakna mega-sales untuk industri unit trust. Banyak orang ada persepsi salah, market down dia takut nak melabur. Bila market up (harga dah mahal) baru nak melabur. Melepas lah beli unit trust semasa murah!

dan beberapa teknik lagi...fuhh...kita berusaha sebaik mungkin...hanya Allah menentukan segalanya....

Jika anda rasa YAKIN dan CONFIDENT untuk melabur Unit Trust dengan saya...jom hubungi saya segera...Satu Malaysia saya Cover...No Problem...

* Kita melabur guna ILMU dan TEKNOLOGI bukan ikut ikutan. Siapa saya? <KLIK SINI>



Serius nak mula melabur Unit Trust? Contact Saya SEGERA! Klik Whatsapp Link=  <<DIRECT WHATSAPP>>

Untuk Lebih Tips Terkini, Sila LIKE Page FB Saya https://www.facebook.com/unittrustcimb





Link Pelaburan Lain Jika Anda Berminat:
        
ü          Pelaburan ASB Terbaik
ü          Pelaburan Unit Trust Terbaik