UNIT TRUST TERBAIK...Contact Kami SEGERA 0134555888

Teknik Modal Mula Melabur RM5000 dan Top Up Fleksibel

Teknik Modal Mula Melabur RM5000 dan Top Up Fleksibel


Melabur Unit Trust Bermodalkan RM5000 permulaan
Melabur Unit Trust Bermodalkan RM5000 permulaan


Atas permintaan ramai, saya nak berkongsi kejayaan beberapa pelabur yang tidak memiliki modal yang besar tapi tetap nak melabur dalam Unit Trust kerana nampak dan faham bagaimana Unit Trust berfungsi.

Unit Trust merupakan salah satu bentuk pelaburan yang sangat menguntungkan jika anda faham cara ianya berfungsi. Sama juga seperti pelaburan hartanah, jika anda mengharapkan keuntungan serta merta pada tahun pertama, maka anda sememangnya seorang yang tidak faham langsung bagaimana pelaburan hartanah berfungsi.

Dalam pelbagai pelaburan secara cash, Unit Trust berada di ranking pertama keuntungannya. Perlu faham Unit Trust merupakan satu pelaburan yang sah di sisi undang-undang dan adalah cara yang betul untuk melabur. Jangan bandingkan dengan MLM scammer di luar sana yang menjanjikan keuntungan secara bulanan yang berlipat kali ganda (Ramai dah terkena, MLM asyik bertukar nama dan style saban tahun tapi tetap ada orang yang jadi mangsa). Insaflah...apa kata anda melabur cara yang betul dan untung walaupun perlahan sama seperti orang lain yang sabar dan buat duit. 

Berbalik kepada teknik modal mula melabur serendah RM1000. Ia adalah teknik terbaik untuk orang yang baru 1st time nak melabur. Jika anda memang tidak memiliki modal lebih, cara ini pada pendapat saya terbaik.

Langkah 1: Melabur modal permulaan RM5000
Langkah 2: Dua kali setahun, anda tambah/top up pelaburan anda RM500 X 2
Langkah 3: Jika anda dah benar-benar yakin ATAU sesuatu kejatuhan ekonomi berlaku, Top Up extra

Jom kita tengok perbandingan strategi (anggaran):

Tempoh 10 tahun: mula RM5000 + tak Top Up = RM20,000
Tempoh 10 tahun: mula RM5000 + Top Up 1000 setahun sekali = RM50,000

Nampak tak? Beza pelabur aktif dan pelabur pasif....

Boleh ke dapat macam ni? Insha Allah...kita berusaha dengan strategi yang  betul. Macam mana tu?

1) Timing penting (andaian tak ada sebab ekonomi dan lain-lain yang boleh menjatuhkan harga NAV), secara umumnya ada 2 kali harga akan jatuh (timing harga terendah NAV). Ini memang rendah berbanding harga secara purata Unit Trust sepanjang hari sepanjang tahun.

2) Sentiasa dapatkan dividen penuh atau full dividend untuk Unit Trust kita. Ini sangat penting kerana dividend adalah keuntungan sesuatu pelaburan Unit Trust. Tanpa dividend, Unit Trust langsung tak bermakna. Jika masih tak faham, biar saya bagi satu contoh mudah. Pelaburan ASB tanpa dividen di akhir tahun sebanyak 8%, kalau tak ada dividen tu....memanglah sangat-sangat tak bermakna melabur ASB betul tak? Kalau anda faham tentang isu dividen ni, fahami jugalah bahawa Unit Trust tanpa dividen seumpama ASB tanpa dividen...


Berminat nak mula?

1) Jom set appointment ATAU
2) Saya poskan anda borang. Anda isi bahagian yang saya tandakan, mudah saja DAN sediakan Bank Draf atas nama = CIMB Principal for nama_penuh_anda_macam_dalam_IC.
Contoh: CIMB Principal for Mohd Ali bin Abu


Serius nak mula melabur Unit Trust? Contact Saya SEGERA! Klik Whatsapp Link=  <<DIRECT WHATSAPP>>

Untuk Lebih Tips Terkini, Sila LIKE Page FB Saya https://www.facebook.com/unittrustcimb